Adószámát, Közösségi adószámát szakképzett könyvelőnk fogja regisztrálni. Az Áfa-körbe való bejelentkezés egyidejűleg történik a bejegyzéssel, tehát a Végzéssel együtt megkapjuk a román adószámot, valamint az Áfa-körös egyedi azonosítót is. Ez követi a VIES-rendszerbe való bejelentkezés, ami további 3 napot vesz igénybe.
Érdemes elolvasni
leírásunkat azzal kapcsolatosan, hogy milyen tortúra volt 2020-ig
az EU-s adószám kikérése. Ezt a gyakorlatot azonban beszüntette az
adóhivatal, így ma már csak egy automatikus
formanyomtatványkitöltéshez köti az adóhivatal az
ÁFA-regisztrációt. Tehát ma már semmilyen akadálya nincs az
Áfa-kör lehívásának...
Íme, így nézett ki 2020 előtt ez a procedúra... Ugye nem is volt
olyan könnyű?
Irodánk teljes szolgáltatást nyújt ügyfeleinek, tehát az
alapítás minden elemét elvégezzük, így az ügyfelek EU-s
adószámának kiváltására is gondunk van. Cégalapítás Romániában után beadjuk
az adóhivatalhoz a Közösségi Adószám kiváltását kérvényező
formanyomtatványt,az ügyvezetőnek azonban személyesen kell
leutaznia az ÁFA-regisztráció miatt egy interjúra az
adóhivatalba. Az interjúra való meghívás akár hónapokat vehet
igénybe, és az interjún az adóhivatal az ügyvezető és alapítók
komoly vállalkozási szándékát igyekeznek felmérni.
ÁFA-regisztráció csakis a kereskedelmet végző cégek számára
fontos, szolgáltatást nyújtó ügyfeleinknek 2 nap alatt ki tudjuk
váltani a Közösségi Adószámot ÁFA-regisztráció nélkül.
Szolgáltatás kategóriába sorolhatók az olyan aktivitások, mint:
szállítmányozás, fuvarszervezés, tanácsadás, informatikai
szolgáltatások, programozás, tervezés, munkaerőkölcsönzés,
stb.Természetesen fordítóként jelen leszünk az interjún. Az
adóhivatal alkalmazottai ilyenkor kiszállnak a székhelyre, vagy
meghívják az ügyvezetőt az adóhivatalba az ÁFA-regisztráció
lezárása végett. Mivel a székhelynek döntő jellege van az Eu-s
szám odaítélésekor , ezért minden esetben olyan székhelyet kell
keresnünk, ami megfelel az elvárt követelményeknek, tehát az
valóban egy működő iroda kinézettel kell hogy rendelkezzen. S
egy lakásra csakis annyi céget jegyzünk be, ahány iroda méretű
helyiséggel az rendelkezik.
Az ÁFA-regisztráció megnehezítése végett azt javasoljuk azon
ügyfeleinknek, akik új céget alapítanak, hogy nem csupán
minimális 15 ezer FT-s t9rzstőkével alapítsák vállalkozásukat,
hanem minimum 10.000 RON (650.000 Ft) tőkével, előre készítsék
el a legutóbbi egy évről a jövedelemigazolásukat, és legutolsó
diplomájukat, vagy a tevékenységi területhez kötődő
tapasztalatot igazoló okiratot. Mindezeket közjegyző által
hitelesíttessék, továbbá apostille-áztassák, hogy így adjuk be a
kérvényt az ÁFA-regisztrációra.